יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

קרינת מחשב נייד

המחשבים הניידים נכנסו לחיינו לפני פחות מעשור וכיום אפשר למצוא אותם כמעט בכל מקום כגון:
בתי קפה,מכללות,אוטובוסים,רכבות,בעבודה,בפארקים,חופשות, וכמובן גם בבית... המחשב הנייד הוא המצאה גאונית מכיוון שהוא נותן לנו את האפשרות לעבוד מכל מקום ובכל זמן,אך לא הרבה אנשים מודעים לסכנה שבו והיא כמובן נקראת –" קרינת מחשב ".

מה היא למעשה קרינת מחשב ?

הבעיה האמיתית שלנו בנושא קרינת מחשב שלרוב אנו סופגים שני סוגי קרינה בו זמנית:
1) קרינת מחשב מסוג חשמל - במחשב נייד יש קרינת חשמל הנגרמת כתוצאה משימוש בחשמל(לרוב אנחנו עובדים עם המחשב שהוא מחובר לשקע חשמלי) וכך למעשה סופגים קרינת מחשב מסוג ELF לא מהסיבה שאנו צמודים למסך המחשב אלה לעיתים אנו מניחים את המחשב על הברכיים שלנו ועובדים עליו זמן ממושך דבר הגורם לנו להיחשף לקרינת חשמל לזמן ארוך!
2) קרינת מחשב מסוג תקשורת – במחשב נייד יש קרינת תקשורת כתוצאה משימוש באינטרנט(לרוב אנו משתמשים באינטרנט אלחוטי הנקלט על ידי אנטנה שנמצאת במחשב) וכך למעשה סופגים קרינת תקשורת מסוג RF. הסיבה היא שימוש בראוטר או במודם אלחוטי שמתחבר למחשב וקולט שידורי אינטרנט מכל מקום בארץ.

קרינת מחשב – מסוכן או לא ?

כמו בכל נושא הקרינה האלקטרומגנטית יגידו לכם שאין מחקר שקובע חד משמעית שהקרינה מסוכנת ובאותו משפט ימליצו לכם להתרחק כמה שאפשר ממוקדי קרינה אפשריים,לכן במקרה של מחשב נייד הסכנה ברורה ומיידית מהסיבה שיש לנו כאן את שני סוגי הקרינה ואין ספק שאנו סופגים קרינה אלקטרומגנטית מהמחשב,רמת הקרינה או במילים אחרות חוזק הקרינה משתנה בהתאם ממחשב נייד אחד למשנהו בהתאם למצבו התקני ולאיכות החומרים שממנו הוא בנוי,אדם שמרגיש גירודים/עיקצוצים/חום לאחר שימוש במחשב נייד מומלץ לעשות בדיקות קרינה כדי לראות את רמת הקרינה הנפלטת ממנו ולהשתמש בו פחות ככל האפשר.

קרינת מחשב – המלצות

אז כמו שהבנו המחשב הנייד פולט קרינה אלקטרומגנטית הקרויה קרינת מחשב ,אך גם הפלאפון המיקרוגל ושאר מכשירים חיוניים פולטים קרינה אך אין זה אומר שנבטל אותם מחיינו ולא נשתמש בהם יותר,פשוט צריך להשתמש בהם בחוכמה ובזהירות. איך להשתמש נכון במחשב נייד ?


  • לעולם לא להושיב את המחשב על הברכיים.
  • לא להיות צמודים למסך המחשב ולנסות לתפוס מרחק מסוים מהמסך.
  • לשמור על פתחי האוורור של המחשב פתוחים כדי שלא יתחמם יתר על המידה.
  • לשמור על אנטנת האינטרנט של המחשב תקינה כך שתפעל בצורה טובה ככל האפשר.

קרינת מחשב היא לא דבר של מה בכך ומומלץ לבדוק מהי רמת הקרינה הנפלטת ממחשבם או להשים חוסם קרינה למחשבים ניידים וכך תוכלו לחסום את הקרינה הנפלטת מהלפטופ שלכם


סרטון שמסביר כמה קרינה המחשב
הנייד שלנו פולט



המאמר זה התבסס על מחקר של המרכז הישראלי לבדיקת קרינה

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    ישנם הרבה מאוד מקורות של קרינה, ישנם כאלה טבעיים שאנו לא יכולים לשלוט בהם ויש כאלה שאינם טבעיים כמו קרינה ממחשב נייד וקרינה ממיקרוגל.
    אני חושב שחשוב מאוד שאנשים יהיו יותר מודעים היום למצב שאנו נמצאים בו וכמעט כל בית יש בו מכשירי חשמל אשר פולטים קרינה. אני לפני כמה חודשים הזמנתי אל ביתי מודד קרינה מוסמך אשר עבר על המכשירים ובסביבת הבית ואמר לי איפה ישנה פליטה גבוהה מהרגיל של קרינה. הוא נתן לי הסברים מופרטים על כל מכשיר ואיך אני יכול למנוע את פליטת הקרינה הגבוהה. אני חושב שכל בית בישראל צריך להזמין מודד קרינה על מנת להמנע מחשיפה גבוהה לקרינה.

    השבמחק