יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

גלישה בטוחה באינטרנט

לאחר כניסת האינטרנט לעידן שלנו , והשימוש הנפוץ בו , ולאחר הוזלת עלויות החיבור לאינטרנט אין בית בישראל שאין בו מחשב וכמעט כל בית מחובר לאינטרנט.
לצורך גלישה  ברשת  האינטרנט אנו משתמשים בדפדפן , כאשר מרבית הדפדפנים עושים שימוש בשפת ה HTML. הדפדפנים הנפוצים  בישראל הם EXPLORER של מיקרוסופט ,CHROME של גוגל, FIREFOX  ועוד( ע"פי רואה החשבון ספטמבר 2011).
רב הגולשים חושבים שהם בטוחים בעת גלישתם , אך בפועל הם חשופים  לפגיעות הרסניות ע"י גורמים שונים בעלי מטרות כלכליות או מניעים אידילוגים אשר דרך הווירוסים , התולעים , סוס טוריאני ,וקודים שונים  שהם שותלים לנו במחשב דרך שימוש ברשת האיטנרט הם מנסים להשיג את מטרותיהם.
אחד מסימני הבטיחות שידועים לי הוא סמל המנעול והוא מסמל לגולש שדף אינטרנט זה בטוח,עם הקשה על הסמל תוצג לנו שם החברה בעלת הדפים הבטוחים
בגרסת אקספלורר 8 ו 9 נוסף רכיב בטיחות , אשר מסייע לאתר כתובות אינטרנט  שסומנו ע"י בתי תוכנה כפוגעים וצריך אישור של המשתמש לצורך פתיחתם(סרגל כתום עם חלון נפתח לאישור או חסימה), לכן חשוב מאוד לשים לב לאזהרות שמתקבלות ע"י הדפדפנים השונים.
אני ממליצה להיעזר  באמצעים כגון, תוכנות אנטי וירוס, חומת אש,  וכו.
לדעתי שם המשחק הוא זהירות ואני ממליצה להמעיט בשימוש באינטרנט לצורך העברת מידע אישי ופרטי , אלא אם האתר מוכר לנו כאתר מהימן , מוגן ובטוח(כמו אתר המכללה או אתר משרד החינוך)
אני מאחלת לכם גלישה בטוחה!!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה