יום שבת, 21 במאי 2011

סביבות למידה ממוחשבות מסוג משחק

סביבות למידה ממוחשבות ,מסוג משחק,יכולות לתרום רבות לתהליך הלמידה במידה ויעשה שימוש משכיל בהן.
חשוב לזכור תמיד שלמשחק הממוחשב קיימות תכונות המאפשרות לו להשפיע בצורה רבה על אופי עבודתו והתמדתו של הלומד,
וכן הגברת מידת הנחרצות של הלומד להשגת המטרה.
המשחק הממוחשב משנה את תהליך הלמידה והופך אותו לתהליך שאינו בהכרח לינארי ומבוסס על ידע מצטבר ומובנה,אלא על ניתוח ידע ,העשרתו,הרחבתו והסקת מסקנות מידע זה.
למידה בסביבת משחק ממוחשב דורשת תהליכי למידה מורכבים ,
ולעיתים קשורים לסדרה של גירוי תגובה תוך כדי הפעלת אסטרטגיות למידה /חשיבה ההולכות ומתפתחות עם התקדמותו של הלומד בסביבת המשחק הממוחשב.
ניתן לראות בכך שעבודה בסביבת משחק ממוחשב מקנה חופש פעולה לשני צדדים הלומד והמלמד.המלמד יכול לסמוך על סביבה ממוחשבת ,מהנה,העוזרת לו בביצוע משימת ההוראה/תירגול על ידי כך שהלומד נעזר בסביבה זו לתרגול חומר לימודי,חזרה על חומר לימודי או העשרה בנושאים חדשים שטרם נלמדו.מצד שני הלומד משחק ותוך כדי משחק הוא גם לומד ונהנה.
לפי דעתי סביבת לימודית מסוג משחק מעודדת את היצרתיות והגמישות בהוראה ובלמידה,ומפתחת יכולות חשיבה קוגנטיביות אצל הלומד,גורמת עיקרית בהגברת המיטובציה,הריכוז והעניין אצל המשתמש במשחק הממוחשב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה