יום חמישי, 5 בינואר 2012

המורה בסביבה מתוקשבת

המאפיינים המייחדים את המורה בסביבה מתוקשבת.
1.המורה מכיר את יישומי המחשב הרלוונטיים, יודע להפעיל יישומים אלה ויודע מהן סגולותיהם להשגת מטרותיו הדידקטיות. יחד עם זאת, עליו להישמר מפני היסחפות אחר טכנולוגיות התקשוב אך ורק בשל החדשנות שבדבר. שיקול הדעת המקצועי והיתרונות הדידקטיים הם שינחו את המורים בבחירת דרכי ההוראה המתאימות.  במהלך עבודתו המקצועית המורה נעזר גם באינטרנט – ללמידה אישית ואיסוף מידע,
2. המורה מתכנן ומארגן תהליכי הוראה, למידה והערכה בסביבה מתוקשבת.  המורה שותף בתכנון ההוראה ופועל לקידום ההישגים הנדרשים. לאור זאת הוא בונה את הסביבה הלימודית ומבנה את תהליכי ההוראה-למידה בתוכה.  המורה מעורב בתכנון מיקום המחשבים בכיתתו, בסוג התוכנות שאותן הוא מציע לרכוש, בתחומים שיילמדו בעזרת המחשב ובאופן השימוש ברשתות תקשורת.  המורה מארגן את התכנים, את הלומדים ואת הזמן בדרך שתאפשר שימוש יעיל בטכנולוגיה בסביבה הלימודית, תוך התחשבות בהטרוגניות הלומדים, בצרכים השונים שלהם ובמצבי למידה משתנים.  המורה יוזם שימוש בכלים הממוחשבים בעיקר כאשר לא ניתן להשיג את המטרות ללא הכלים הללו; הוא מרבה להפעיל את תלמידיו במשימות מאתגרות – כמו פתרון בעיות, הבעת דעה מנומקת, כתיבה ארוכת טווח, ארגון הידע בעקבות למידה – גם לשם הצגתו כמידע ניתן לאחזור.  המורה מעריך את הישגי תלמידיו – ביחס להישגים הנדרשים וביחס לעצמם – ועוקב אחר התקדמותם בכל הקשור במיומנויות למידה בסביבה המתוקשבת, וכן בוחר דרכים מתאימות להערכת הישגי התלמידים ביחידות הלימוד שנלמדו בעזרת המחשב.
3. המורה מטפח ערכים ומחנך להרגלי למידה המתאימים לסביבת הכיתה ולרשתות
השאלה הנשאלת האם כל המורים מוכנים לעבוד בסביבה מתוקשבת???
לפי דעתי צריך להשקיע במורים ,ההשקעה דרך השתלמיות ,לעודד אותם להשתתף בהשתלמיות בשילוב התקשוב ,
צריך להכשיר מורים המטרה להכשרת מורים היא לפתח מורים מעודכנים בשיטות ההוראה המגוונת .
יש שוני בין המורים בבתי הספר ,המורים הוותקים מתקשים לעבוד בסביבה מתוקשבת לכן צריך להשקיע בהם
יותר להתחיל עם יישומי המחשב הרלוונטית,ואח"כ לשלב אותם עם שאר מורי בית הספר
מתוך הנסיון שלי בהשתלמיות מורים בתקשוב(השתלמות בית ספרית ),המנהל חייב כל המורים להשתתף ,
אך לשלב המהגרים בהשתלמות!!!!! בשבילהם פחד מהתקשוב ,
בתור מרצה  עבדתי קשה בהתחלה ,אבל לא הלחצתי אותם שלבתי מורים שיש להם ידע טוב לעזור למורים וותקים,הם קיבלו עידוד ,והפכו להיות פעילים יותר,לכן אני מאמינה  שכל מורה יכול .

מתוך:תפקיד המורה בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה