יום שבת, 21 בינואר 2012

למידה מבוססת משחקים מתוקשבים


       שימוש במשחקי מחשב ומשחקי למידה ,יכול להעשיר את חווית הלמידה המסורתית ולהפוך את תהליך ההקניה   של חומר משעמם, לחוויה מלהיבה ומרתקת, ע"י יצירת אלמנטים של תחרות והחדרת מוטיבציה בלמודים.
משחקים חינוכיים מתוקשבים, בהם הושקעה חשיבה פדגוגית ,יכולים לסייע רבות ביצירת עניין ומוטיבציה של תלמידים בלמידה ,וגם בהעמקת ההבנה של הילדים לגבי נושאים מורכבים בתכנית הלימודים. בשנים האחרונות, נשמעים יותר ויותר טיעונים של מומחי תקשוב ,כי משחקי מחשב חינוכיים יש בהם כדי להעמיק את התהליכים הקוגניטיביים בלמידה , אך דעות אלו מתקבלות לעתים בהסתייגות ע"י מורים ואנשי חינוך הטוענים כי עידן משחקי המחשב החינוכיים לא שייך לגבולות ביה"ס.
מתוך אתר מס"ע  ,פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים.
בקורס שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים   עם פרופ' רונן מיקי.ביקשה מאתנו שימוש במשחק מתוקשב או מחולל, כעזר הוראה בכתה לניהול שיעור, כסביבה לפעילות של לומדים בכתה, יחידים או זוגות, כסביבה לעבודה בבית ... (מותאם לצרכים ולתוצר).בחרתי במחולל  שבו ייעשה שימוש:סולמות ונחשים , המחולל נוצר   במסגרת פרויקט הגמר  במכון הטכנולוגי בחולון,

מתרגילים שאלות על חומר שנלמד בכתה ,יש תחרות  בין שני שחקנים,התוצר:משחק בין שני תלמידים ,בנושא גיאומטריה,עבדו התלמידים בחדר המחשבים בזוגות,הראשון מגיע עד הסוף.התלמידים התלהבו מהפעילות,אחר הפעילות רצו התלמידים לשחק עוד פעם,חלקתי משוב לקבוצת התלמידים שהתנסו במשחק,
השאלה הנשאלת האם מעניין להם למידה דרך המשחק??  האם למידה דרך המשחק מעוררת מיטובציה???
עם הסיום המשוב רוב התלמידים הביעו סיפוק רב ואף ציינו כי המשחק עורר הרבה מוטיבציה בלימודים, תלמידים  שהשיבו כי לא אהבו בכלל נושא המתמטיקה או הגיאומטריה השיבו לאחר ההתנסות במשחק שחל אצלם שינוי משמעותי והתחילו לאהוב את הנושא , עצם שינוי הסביבה- מחדר הכתה לחדר המחשבים- וביית משחק זוגי גרם לתחרות רבה ולהשקקעת מאמץ גדול  בכדי לנצח את המשחק אצל כל הזוגות , כמובן  המשחק היה לצורך לימודי. זה לשעצמו  הצביע על יצירת או שינוי חיובי במוטיבצית הלמידה את התלמידים המתנסים במשחק.
לדעתי  תוצאת ההתנסות מוכיחה בצורה חד משמעית כי  שילוב משחקים בתוכניות למידה מוסיפה מוטיבציה רבה לתלמידים  גורם שישפיע חיובית על רמת ההישגים שלהם , על כן אני ממליצה על שילוב משחק בהוראה.



         קוד המשחק:318

         המשחק







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה